Gender
Male
Silchar, Assam
Birthday: October 10
You need to be a member of ISKCON Desire Tree | IDT to add comments!
Gender
Male
Location
Silchar, Assam
Birthday:
October 10
Name / Initiated name
Legal Name:Satyajit Ashem
Daily number of rounds of Hare Krishna mahamantra.
16 Rounds.
When, where and how did you come into contact with the Hare Krishna Movement?
In 2000 Sri Sri Radha Rasbehari Temple (ISKCON-Juhu) My Uncle(B.C.Singha)introduce ISKCON to me.
Name the nearest or most frequently Visited ISKCON temple/ centre and name few of the devotees whom you know.
Sri Sri Radha Govindaji Mandir (ISKCON temple), Ahmedabad. Dhananjay Prabhuji, Revat Prabhuji, Nimisaharanya Prabhuji, Balgopal Prabhuji..
Please describe yourself so that other like minded devotees can find you.
Presently I'm working at Signet Industries Ltd, Indore, as a Manager Quality . I like to read Srila Prabhupada's books and like to listen in Krishna Bhajans, Krishna's Pastimes and Prabhupada's Lectures. I always trying to become Servant of the Servants of Lord Krishna and want to spread Krishna Consciousness all around.... -HARE KRISHNA-
What are your expectations from this community?
To elevate Self-realization and Krishna Consciousness by associating Pure Devotees of Lord Krishna.
Comments
The question may be raised that since the Lord is supposed to be worshiped
by great demigods like Lord Brahma, Lord Siva and others, how can an
ordinary human being on this planet serve Him? This is clearly explained by
Prthu Maharaja by the use of the word yathadhikara, “according to one’s
ability.” If one sincerely executes his occupational duty, that will be
sufficient. One does not need to become like Lord Brahma, Lord Siva, Indra,
Lord Caitanya or Ramanujacarya, whose capabilities are certainly far above
ours. Even a sudra, who is in the lowest stage of life according to the
material qualities, can achieve the same success. Anyone can become
successful in devotional service provided he displays no duplicity. It is
explained here that one must be very frank and open-minded (amayinah). To be
situated in a lower status of life is not a disqualification for success in
devotional service. The only qualification is that whether one is a
brahmana, ksatriya, vaisya or sudra, he must be open, frank and free from
reservations. Then, by performing his particular occupational duty under the
guidance of a proper spiritual master, he can achieve the highest success in
life. As confirmed by the Lord Himself, striyo vaisyas tatha sudras te ‘pi
yanti param gatim (Bg. 9.32). It does not matter what one is, whether a
brahmana, ksatriya, vaisya, sudra or a degraded woman. If one engages
himself seriously in devotional service, working with body, mind and
intelligence, he is sure to be successful in going back home, back to
Godhead.
aham evam-vidho ‘rjuna
jnatum drastum ca tattvena
pravestum ca parantapa
“My dear Arjuna, only by undivided devotional service can I [as nama-rupa avatara] be understood as I am, standing [dancing] before you [on your tongue], and can thus be seen directly [in the proper light]. Only in this way can you enter into the mysteries of My understanding.” (Bg. 11.54)
Thank you for ... nice to know more news.
http://lh6.ggpht.com/_404ckE8WPeI/SoA4Rhl3SmI/AAAAAAAAAVI/wiBGGCiTE...
बन में बिहारी बैठ,बंसी बजावे
बंसी बजावे लाल बंसी बजावे
पक्षी के पर उड़ नहीं पावे
गिरत परत मोहन डिग आवे
मृग कलोले करना भूले
इकटक लखत पलक न झपावे
मोहिनी मोहन दार गए हैं
सखी हमको नहीं चैन न आवे
वृक्षण की डालन बहु झूमे
बिहारी जू लाली को झूला झुलावे
सुध बुध भूले याद न आवे
नन्द नंदना जब नैन मिलावे
'हरिदासी' टोना करि डारा
बार बार यमुना तट जावे
http://lh3.ggpht.com/_404ckE8WPeI/SoFWdC55gpI/AAAAAAAAAVQ/BPlblD0NR...
मेरे श्याम मुखडा कहे को मोडा
मोहब्बत ने हमको कही का न छोडा
दोनों तरफ से मारे गए हम
कोई भी रास्ता तुमने न छोडा
मेरे गम की कोई बात करो न
मंजिल में आकर के राही को मोडा
मेरे जख्म पे कोई दवा न लगाना
मेरे प्यारे ने चौरस्ते पे छोडा
दुनिया पे हमको भरोसा नहीं हैं
दुनिया के मालिक ने क्या कर के छोडा
मेरे साथ कोई भी बातें करो न
दिल ले गया हैं सांवल सलोना
मेरी इस दशा पे हसना न कोई
मोहन ने समझा हैं हमको खिलौना
'हरिदासी' कुछ भी गिला न करेंगे
पता भी न चला वोह कर गया टोना
बलिहारी जाऊ मेरी छोड़ गगरी
श्याम सांवरे मेरी छोड़ गगरी
इस गगरी में जल भर लाऊ
ठाकुर के मैं चरण धुआऊं
खाने को दू मैं प्यारी रबडी
इस गगरी में ढूध भर लाऊ
प्रेम से श्याम को भोग लगाऊ
मोहे प्यारी लागे तेरी गोकुल नगरी
इस गगरी में माखन भरुंगी
श्याम के आगे जाके धरुँगी
वृन्दावन धाम हैं प्यारी नगरी
'हरिदासी' बृजराज कन्हैया
नाचत निधिवन थैया थैया
चरणों में रहे तेरी प्रेम पगली
निगाहों में यूँ बात होने लगी
प्यार की ही बरसात होने लगी
मेरे होंठो पे बसा श्याम ही श्याम हैं
कैसे कह दूँ? उन्ही से हमे काम हैं
अब उन्ही से मुलाकात होने लगी
छवि मोहन की नैनो में हैं बस गयी
आँखों में राधारानी हैं सज गयी
हर पल उनसे ही बात होने लगी
'हरिदासी' हैं उल्फत तो वोह पास हैं
प्यार से मिलता मोहन यही राज हैं
दीखता कण कण में, अब बात होने लगी